معرفي داوران كميته هنرهاي تصويري


بهرام عظيمي، مهرداد اسكويي و مجتبي راعي داوران آثار هنرهاي تصويري سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري هستند.

بهرام عظيمي

متولد 1345
فارغ التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران
کاریکاتوریست و کارگردان انیمیشن
مدرس خانه کاریکاتور ایران
تدریس در دانشکده های فنی و دانشکده صدا و سیما به مدت 5 سال
عضو هیئت داوران چندین جشنواره ملی و بین المللی، فیلم، کاریکاتور و انیمیشن
برنده 33 جایزه ملی و 25 جایزه بین المللی در رشته های نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور و انیمیشن از سال 1365 تا کنون
وی ساخت نخستین پویانمایی سینمایی خود، با نام "تهران ۱۵۰۰" با نام جهانی "تهران ۲۱۲۱" را به تولید رسانده است.

مجتبي راعي
متولد 1336 اصفهان
فارغ التحصیل سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر در سال 1367.
شروع فعالیت در تاتر با بازی در نمایش "استثنا و قاعده" در اصفهان در سال 1358.
شروع فعالیت به عنوان فیلمساز در جبهه های جنگ با همکاری محمدرضا شرف الدین.
شروع فعالیت سینمایی با فیلم "انسان و اسلحه" به عنوان نویسنده، کارگردان و همکار تهیه کننده در سال 1367.
فیلم ها:
1- عصر روز دهم (۱۳۸۷)
۲ - سفر به هيدالو (۱۳۸۴)
۳ - صنوبر (۱۳۸۰)
۴ - جنگجوي پيروز (۱۳۷۷)
۵ - تولد يك پروانه (۱۳۷۶)
۶ - غزال (۱۳۷۴)
۷ - جاي امن (۱۳۷۲)
۸ - تونل (۱۳۷۱)
۹ - تابستان 58 (۱۳۶۸)
۱۰ - انسان و اسلحه (۱۳۶۷)

مهرداد اسكويي
متولد 1348. تهران

دانش آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما ـ تئاتر دانشگاه هنر

- عضو کمیته تخصصی فیلم مستند فرهنگستان هنر
- عضو هیئت موسس انجمن فیلم کوتاه ایران
- عضو انجمن مستند سازان جهان (IDF)
- عضو انجمن مستند سازان سینمای ایران
- حضور در دوره های آموزشی با اساتیدی چون : ویم وندرس ،ریچارد کیکاک ،آلبرت مایزلر ،فردریک وایزمن ،والترمرچ
- شرکت در بیش از 300 جشنواره ملی و بین المللی و دریافت بیش از 80 جایزه
- حضور در جشنواره های فیلم و عکس به عنوان داور
فیلم های مستند:
سائوچی(کارگردانی مشترک با ابراهیم سعیدی، 1379) ، به من نگاه کن!، نوازشگر نور(1380)، رو به جایی دور، بیوه مرد(1381)، مریم جزیره هنگام، آسیاب های بادی، از پس برقع(1383) ، دماغ به سبک ایرانی(1384) و فیلم های کوتاه داستانی : تولدی دیگر(1367)، اطلاعات، اطلاعات (1374)، مرز(1375)، از بهشتی که می آییم (1376)، دبستان حاجی باشی (1377)، دوستم می داری اگر ...(1378)



قسمت نظرات غیر فعال میباشد

یادداشت روز


وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است

برای برپایی کیفی‎تر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمی‎دهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانه‎ای مرکزی به‎صورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دوره‎های مختلف جشنواره به‎طور فعال‎تری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاه‎های توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان می‎شود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.

بسیاری از از آثار راه‎یافته به چنین جشنواره‎هایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آن‎ها به جشنواره‎های مختلف راه یافته‎اند، درحالی که می‎توان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاست‎گذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنواره‎ها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار می‎کند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیق‎تر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.

تناسب آثار با ماموریت‎های محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاک‎ها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاست‎ها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیبایی‎شناسی ارزیابی و داوری می‎شوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و به‎واسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استان‎ها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.

کشف استعدادهای جوان و هدایت آن‎ها مهمترین رسالت جشنواره‎های هنری است. اگر برپایی این جشنواره‎ها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر به‎منزله یک کار نمایشی است، اما اگر به‎صورت کیفی‎تر و دائمی‎تر باشد، می‎توان استعدادهای زیادی را در تمام حوزه‎های مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.

 

تولیدات مراکز استان


مصاحبه و گفتگو


گالری تصاویر


فراخوان جشنواره